Dag 9 (de terugreis)

23 december 2016 - Oradea, Roemenië

Hallootjess,

De laatste blog van deze werkvakantie is een feit (een dagje later geupload).

Vandaag nog een dagje Budapest gehad…. En die hebben we gemiddeld genomen met erg weinig energie doorgebracht. De afgelopen nacht was een beetje onrustig. Het begon met een avondsluiting en ook eigenlijk wel een afsluiting van de hele week.

Allemaal een prachtig souvenirtje gekregen van Dineke, superbedankt!

Geurt had wat chips en drinken gehaald, en dat ging er lekker in. Wij (als mannen onder elkaar) dronken een biertje op het balkon (en misschien ook nog wel een sigaret) toen opeens de deur dichtging. Mirjam vond dit blijkbaar grappig. Nouja, was opzich wel prima, wel koud. Maar we hadden eigenlijk een hele boel goede voorzieningen, daarzo, op het balkon (4 hoog).

Na zo’n half uurtje ging de deur weer open, en waren wij onze bedden kwijt, en nog wat onderdelen. Ondertussen hebben wij onze wraakacties ook gepland natuurlijk. Nou, goed… dat laten we maar even voor wat het is.

Vanmorgen een heerlijk ontbijtje genoten, en daarna met de metro richting het parlementsgebouw. Voordat we daar naar binnen gingen zijn we langs het Joodse monument langs de Donau gelopen. Daar staan schoenen (van brons) als symbool voor de mensen die daar om het leven zijn gebracht.

Daarna hebben we een rondleiding gehad in het parlementsgebouw. Echt ontzettend hoe dat gebouw eruit ziet! (zie foto’s).

Daarna hebben we na wat puzzelwerk de Joodse wijk gevonden, waar we wat hebben rondgelopen. Ook hebben we daar onze maagjes gevuld met veel te hete broodjes kebab. Maar goed, na zo’n week klaag je nergens meer over natuurlijk… Hier hebben we ook ons liefdadigheidswerk voortgezet, door een aantal daklozen en bedelaars te voorzien van eten.

Ondertussen zitten we, overladen met bizarre indrukken, in het vliegtuig wachtend op het moment dat we richting Amsterdam vliegen. We hebben een halfuurtje vertraging, dus nog even geduld. We kijken samen terug op een prachtige en indrukwekkende reis en zijn dankbaar voor alle blijde gezichten die we hebben gezien. Het was een geweldige ervaring, en hebben ons met hart en ziel ingezet. We hopen dat we hiermee wat van Zijn liefde en licht hebben mogen delen, op plekken waar het soms zo duister kan zijn.

We willen jullie bedanken voor het volgen van deze blog en alle leuke reacties die we hebben gekregen! We hopen dat het ons volgend jaar weer allemaal lukt om deze prachtige reis te maken!

We willen ook Sandor en zijn team hartelijk bedanken voor alle gezellige en leuke momenten die we met elkaar gehad hebben!

Groetjes van ons allemaal, en wellicht tot volgend jaar!!