Het is bijna zover!!

7 december 2016 - Katwijk aan Zee, Nederland

Ha Familie , vrienden of bekenden,

Onze reis naar Roemenië komt steeds dichterbij. Via deze blog hopen wij jullie, tijdens onze reis, op de hoogte te houden over alles wat wij mee maken!

Eerst is wat informatie over onze reis..

Wij hopen met een groep van 9 mensen woensdag 14 December te vertrekken naar Roemenië. Onze reisleidster Dineke Deurloo heeft al verschillende reizen afgelegd naar Roemenië waar zij contacten heeft opgebouwd. Dineke reist twee keer per jaar (in de zomer en de winter periode) af naar het plaatsje Oradea in Roemenië om daar hulp te bieden aan mensen die het hard nodig hebben. Deze reizen worden altijd gedaan met een groep vrijwilligers.

Dit winter seizoen hopen wij met Menno van der Laan, Geurt Geurtsen, Berthilde Snoek, Lucas van Oossanen, Lize Boot, Anna Schokker, Mirjam Buijs en Emmely Durieux af te reizen naar het plaatsje Oradea. In de plaats Oradea bevindt zich het   'Julia Home' een voormalig weeshuis. Het Julia Home is opgezet door een stichting met aan het hoofd Dominee Vicky samen met dhr. Sandor en een groep vrijwilligers. Zij zetten zich in voor de mensen uit Oradea en omgeving die moeten rond komen van een minimum inkomen.

Wij hopen met het sponsorgeld, wat een prachtig bedrag is geworden van ruim €5000,- , voedselpakketten samen te stellen en dit bij minder bedeelde mensen te brengen. Daarnaast bezoeken we een streekziekenhuis waar we op verschillende afdelingen zakken met fruit  uitdelen. Ook zullen we op de kinderafdeling speelgoed uitdelen. Hiernaast zullen wij in het Julia Home een kerstmaaltijd organiseren, samen met vrijwilligers van het Julia Home. Ten laatste hopen wij en de vrijwilligers een kerstviering voor de kinderen uit het dorp Oradea en omgeving te organiseren.

Het beloofd een intensieve maar dankbare week te worden in Oradea..!

Nog even kort wat informatie over hoe onze heen en terug reis er uit zal zien en waar wij verblijven. Op 14 december hopen wij om 21:15 te vertrekken met het vliegtuig naar Boedapest. Daar komen we als alles goed mag gaan om 23:05 aan.

Wij overnachten in de stad Boedapest en vertrekken die ochtend daarna vroeg naar de plaats van bestemming, het Julia Home in Oradea. Daar zal Sandor ons opwachten en ons de verdere week begeleiden met het programma. De rest van de week overnachten we in het Julia Home. Op woensdag 21 december vertrekken wij weer uit Oradea en bevinden we ons een dag in Boedapest om daar bezienswaardigheden te bekijken. Op donderdag de 22 december om 19:15 hopen wij weer te landen op Schiphol en zit onze reis er weer op..

In het Julia Home hebben wij internet, zodat wij u/jullie iedere dag op de hoogte kunnen houden over alles wat wij beleven in Oradea!

1. Reislogger:
    19 november 2016
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Bert:
    8 december 2016
    Hoi allemaal, het ziet er veelbelovend uit. Ik ben blij dat jullie je willen inzetten voor hen in Roemenië. En gezien het bedrag kunnen jullie een hoop doen. Ze zullen er erg blij mee zijn. Veel succes en ik wens jullie Gods zegen en hoop dat jullie weer veilig thuis mogen komen. Groetjes van Bert.
  3. Ien en ast:
    8 december 2016
    lieve Dineke en reisgenoten
    Fantastisch dat jullie dit weer gaan doen!
    God's zegen toegebeden
    goede reis en we gaan jullie volgen!!
    groetjes!! aat en ineke
  4. David van der Borden:
    9 december 2016
    Succes nog even met de voorbereiding en een goede reis toegewenst.
    Groet,

David en Gerjanne