Dag 8

21 december 2016

Hallo allemaal:)

Vandaag was echt een lange dag.
Deze dag begon lichtelijk bijzonder. Toen wij net ons bed uitkwamen bleek dat de spiegels in de badkamer weg waren. Wanneer we verder gingen zoeken bleek dat ze overal weggehaald waren. Wij, als meiden, waren nogal verbaasd en vroegen ons echt af hoe dit nou toch kon! Ook de douches waren bezet, zodat wij ook niet konden dochen.. (waren we overigens ook niet van plan :))
Later bleek dat de jongens, ja hoe komen ze op het idee??, de spiegels állemaal weggehaald hadden.. XD En de douches die bezet waren en draaiden? De jongens lieten ze maar lopen zodat wij er in elk geval niet onder konden. Geniale actie toch?! :)

Ik denk dat de jongens bang waren dat we te lang voor de spiegels
Vanmorgen zijn we begonnen met boodschappen doen. Dit ging echt op een speciale manier. We hadden namelijk een heel handig systeem. Een iemand bracht een leeg karretje weg (we hadden er te veel) waarna er 5 mensen kwamen om elk een nieuw karretje te halen (we hadden er te weinig). Uiteindelijk is alles dus prima gegaan en hebben we alle boodschappen in huis. Deze boodschappen zijn voor de pakketten die de granny's in de maand januari krijgen vanuit het Julia home. Met z'n allen hebben we dit snel gedaan en het scheelt de maatschappelijk werkers weer heel wat tijd.
We zijn erachter gekomen dat winkelwagenracen ook wel erg leuk is. :) Reactie van de winkelende mensen waren ook kostelijk, ik vermoed dat ze nog nooit eerder zoiets meegemaakt hebben. :P

Voordat we zouden vertrekken hadden we nog even tijd om iets voor onszelf te doen. De ene helft van de groep is naar een markt gegaan, de andere helft heeft nog even lekker een half uurtje geschaatst.
Toen we thuiskwamen stond ons een heerlijke afscheidslunch te wachten.. Spareribs met patat! :)

Na de lunch was het toch echt tijd om te vertrekken, tot onze, maar ook zeker tot spijt van de werkers van het Juliahome. Een aantal werden zelfs emotioneel en we werden allemaal uitgebreid uitgezwaaid.(zie foto's)

Vanavond zijn wij aangekomen bij het hotel in Budapest. We zijn met een geniale, oude metro naar de Donau gereden waar wij een prachtig uitzicht hadden op het paleis. (zie foto's)

Je begrijpt dat het laat is en we gaan dan ook lekker nog genieten van deze laatste avond met z'n allen.
Waarschijnlijk missen jullie ons enorm, tot morgen! ;)

Groetjess

Groetjess

1. Janneke blees:
    22 december 2016
    wat leuk om jullie blog te lezen...wat een mooie herinnering zullen jullie hebben asn deze tijd.
    goede terugreis en welkom thuis.