dag 3

hoihoi,

daar zijn we weer, met een nieuw spannend verslag. we hebben vandaag in verschillende groepjes, verschillende dingen gedaan, dus van alles vertellen we iets apart. het ontbijt was overigens wel gezamenlijk; vandaag genoten we van overheerlijke knakworsten, met uiteraard de bijbehorende sauzen, en heerlijke bolletjes en croissantjes.

team 1 bestond uit: Emmely, Lize en Sandor. zij gingen naar 3 oudjes. Sandor verleende de eerste mw. hulp in de vorm van wondzorg; haar benen zijn geamputeerd. verder lieten ze hier een voedselpakket achter. Na een uur rijden arriveerden zij bij een "lief omaatje" (Emmely) deze mw. was uitzinnig van vreugde ze kregen daarbij de nodige kusjes. (wel handalcohol gebruikt achteraf:) ook deze mw. kreeg een voedselpakket. het derde adres betrof een kleine oude meneer die leefde in een enorme bouwval en hij was ontzettend blij met alle gekregen spullen! (Sandor is overigens de "de manager" van het Julia Home" en hij begeleid ons tijdens deze werkvakantie, hij weet heel veel te vertellen en we zijn dan ook enorm trots op hem:)).

team 2 bestond uit Menno, Anna, Wolly en Dineke. zij zijn bij 10 "grannies" op bezoek geweest, en hebben hier overal voedselpakketten gebracht! een verhaal willen ze u niet onthouden, luister en huiver: "we kwamen er binnen en het was 1 grote bende, er liepen heel veel dieren rond (een koe, een zooitje ganzen, honden, katten, konijnen, kippen en heel veel ongedierte). het huis van. mw stond op instorten. binnenin was de bende niet minder; overal stonden pannen (met soort van eten) en allerlei meuk. het stonk verder ontzettend" (Menno) duidelijk een schrijnend geval dus.

team 3 bestond uit Berthilde en Mirjam. Zij kwamen bij de cowboy-man aan. Deze man had zeer veel te vertellen. Ze hebben zijn hele levensverhaal gehoord wat erg indrukwekkend was. "hij had ook een kat" (Berthilde). hij vertelde dat zijn enige motivatie om in leven te blijven, God is. prachtige drijfveer! Hierna gingen zij naar een 97 jaar oude mw. van datgene wat zij nog had, wilde mw. zelfs nog uitdelen!

het laatste team, het bouw-team, werd vertegenwoordig door Geurt en mij (Lucas). even twee kamertjes bekleden met een laminaatvloer... nou dat was wat. het begon met het ontruimen: de kast was bijna niet hanteerbaar (gewicht) en bij elke beweging stortte hij bijna in (a la ikea). nou ja, het mocht gaan uiteindelijk (bet behulp van wat blikken:s). de ondervloer lag er zo in. daarna het laminaat! we moesten even wachten op het juiste gereedschap (voor het inkorten en meten van de planken) maar na een uur konden we aan de slag. de eerste kamer is klaar, en de tweede maken we morgen af.

goed, 's middags hadden we gezamenlijk een kerstfeest met de "after school club" (na-schoolse kinderopvang, voor kinderen uit arme gezinnen. ongeveer 27). zij hielden bij ons, in het Julia Home een kerstfeest. de kinderen zeiden stukjes op en zongen wat, ook wij hadden onze bijdrage: we hebben komt allen tezamen gezongen, en rugzakken met allerlei spullen uitgedeeld (voetballen, wat eten, kralenketting, poppen, en Bijbelse boekjes van o.a. Jozef, Abraham...). ook hebben we samen met hen gegeten.

's avonds zijn we Oradea ingegaan... (door de kou -6) gezellig samen naar de markt. onderweg kwamen we tot onze grote spijt (niet dus) een MAC tegen! lekker ongezond vertrouwd fastfood:)... bij de markt aangekomen was daar een prachtige ijsbaan (vooral veel sneeuw) maar hier hebben we ons prima vermaakt:) helemaal top!

nou we zijn weer veilig thuis! morgen ontbijtje at 9:00 o' clock, eindelijk normale tijden, haha;)

weltrusten! en vergeet onze foto's niet te kijken!!

namens alle reisgenootjes, tot morgen:)

1. Alinda:
    16 december 2016
    Super mooi om alles te lezen.
    Heel veel strekte in jullie werk wat nog allemaal te wachten staat.

Doe alle lieve mensen daar de groeten.
    En goed op Dineke passen mensen!
  2. Kaas:
    Supergaaf!!
  3. Kees en Ciska:
    16 december 2016
    Leuk om alles te lezen. Heel gaaf dat jullie dit werk van barmhartigheid doen!
    dat is christen zijn.
    fijne zaterdag en pas op voor de kou
  4. Jan:
    17 december 2016
    Mooi mensen! Leuk om alles vanuit NL te kunnen volgen. Ga zo door!
  5. Sharon:
    17 december 2016
    Wauw wat een feest om jullie verslag weer te lezen. Slaap lekker uit morgen;)
  6. Marieke:
    17 december 2016
    Wat doen jullie prachtig werk!! Heel veel succes nog!
    En inderdaad, wel goed op Dineke passen hoor!!

Grt
  7. Fam. Boor:
    Goed bezig allemaal !

Fam. J. Boor, Huizen.
  8. Dieke.:
    Hallo Allemaal,
    Jullie verzetten heel wat werk,kranig hoor,en evengoed gezellig met elkaar.
    voor de komende dagen moed gewenst. wij zijn hier heel rijk toch.
  9. Gert Kos:
    17 december 2016
    Mooi om te lezen en te zien dat jullie weer veel verzetten!
    Gezegende zondag morgen!

Gert Kos